http://troickaschool.at.ua/sml2/33348269.png
http://troickaschool.at.ua/sml2/dzvonik.gifhttp://troickaschool.at.ua/sml2/dzvonik.gifhttp://troickaschool.at.ua/2_str_nepolnaja_versija.jpghttp://troickaschool.at.ua/sml2/dzvonik.gifhttp://troickaschool.at.ua/sml2/dzvonik.gif   http://troickaschool.at.ua/sml2/Troitske_s.gif
http://troickaschool.at.ua/sml2/6ff3a419fd5d9b7f19df2ebe8bd4e477.gifhttp://troickaschool.at.ua/sml2/ukraina-edina.jpghttp://troickaschool.at.ua/sml2/6ff3a419fd5d9b7f19df2ebe8bd4e477.gifhttp://troickaschool.at.ua/sml2/ukraina-edina.jpghttp://troickaschool.at.ua/sml2/6ff3a419fd5d9b7f19df2ebe8bd4e477.gifhttp://troickaschool.at.ua/sml2/ukraina-edina.jpghttp://troickaschool.at.ua/sml2/6ff3a419fd5d9b7f19df2ebe8bd4e477.gif
Меню сайту
Сайти вчителів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 77
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Випадкове фото
Міні-чат
Святкуймо разом
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Головна » Файли » Навчальна робота

Літературні казки
22.04.2013, 18:38

Українське читання

4 клас

Розділ. Літературні казки

 

 

 

Тема: Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

Леся Українка «Біда навчить».

 

  Куликовська Людмила Олександрівна,

вчитель початкових класів

вищої кваліфікаційної категорії

Троїцької загальноосвітньої школи І-ІІІст,

 

 

Тема             Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

                      Леся Українка «Біда навчить».

 

Мета:             поглиблювати знання про видатну українську поетесу,

збагачувати словниковий запас учнів, вдосконалювати

вміння характеризувати дійових осіб, навички стисло

переказувати текст, виразно читати, розвивати творче

мислення, уяву, формувати оцінні судження, акторські здібності, виховувати інтерес до народної мудрості, бажання вчитися.

 

Обладнання: презентація, картки для читання, картки  для створення плану 

                         казки.

Тип уроку:     комбінований

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Добрий день!

У добрий час, радо я вітаю вас.

Здоровя, щастя, радості бажаю.

Урок читання ми розпочинаєм.

ІІ. Вправи для вдосконалення читацьких навичок.

1.      Робота зі скоромовкою. (Розвиток мовленнєвого апарату).

Сорока летіла,

Слова торохтіла:

– Чи сон це, чи слон це,

– А може і сонце?!

2.      Поділ на слова та читання заголовків творів.

«Назеленомугорбочку»           («На зеленому горбочку»)

    «Снігзморозомпоморозив»     («Сніг з морозом поморозив»)

    «Мамо,ідевжезима…»            («Мамо, іде вже зима…»)

– Хто є автором цих творів?

– Що цікавого ви дізналися про життя Лесі Українки?

– Який твір поетеси ми читали на попередньому уроці?

3.      Розчитування (Слайд1,2,3,4,5)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

– Сьогодні ми продовжимо роботу над  казкою Лесі Українки «Біда навчить».

ІY. Робота над казкою.

1.      Мовно-логічна вправа «Блискавка». 

– Прочитайте  слова.  Відтворіть їх. Поясніть, яке слово зайве і чому?

 Слайд 6

  Курка, зозуля, пані, бузько, ґава.

  Слайд 7

  Сова, сорока, крук, горобець, гніздо.

 

    2. Складання словесної характеристики головного героя.

     Слайд 8

– Прочитайте слова на екрані.

– Спробуйте прибрати зайві слова.

  Скажіть, яким був  в казці горобчик  спочатку?

                               Яким був горобчик?

    дурненький                     господарський                  працьовитий

                           досвідчений                       завзятий         

       нетямущий                        мудрий

– Складіть речення з цими словами.

– Знайдіть в тексті речення, де зустрічаються ці слова?

        Яке бажання виникло згодом у горобця?

3.Читання деформованого тексту на картках.

− Спробуйте прочитати текст якомога швидше.

 

І васо снузала. робчикГо не мівспо її ругевд дибути, віс бісо на біду та й чапов датиж чіно. давЖ , давж, аж муйо риобдло. лиКо це лотас нітитем, кинупролась васо та як дезаве: «уГ-у-у! уГ-у-у!...»

чикробГо аж терпо зо хустра: тіхов уже кавтіти, та косья сяутримав. лалізВи васо з пладу, лагляну на чикаробго, а чіо в їне тятьсві! Страх та й діго!..

 

− Кому вдалося прочитати весь текст?

− В уривку, який ви прочитали, описано зустріч горобця з ким?

4. Аналіз засобів діалогічного мовлення.

– Відшукайте в казці речення, де сказано, як горобець звертався до кожного з птахів?

        Навчіть мене розуму, пані матусю!

        Тіточко, що я вас проситиму! Навчіть мене розуму!

        Пане, навчіть мене розуму. Ви ж такі розумні…

        Чи не можете, дядиночко, мене розуму навчити?

– Чому ніхто не навчив горобчика розуму?

– Чия порода вам сподобалася?

–Чому?

5. Знаходження речень за початком. Підбір до дієслів, іменників, прикметників близьких за значенням слів.

  Відшукайте речення, які починаються так:

Посумував  

– …трохи, що мусить без розуму жить, а потім і забув.

 Посумував  — пожурився.

– І не зогледівся

–…горобчик, як і літечко минуло.

Не згледів – не помітив, не побачив, не вгледів

Побачив

–…горобчик, як інші пташки в теплих гніздечках сидять, почав він і собі придивлятись, як-то гнізда будуються.

Побачив − підмітив,  уздрів.

        Біда

        ...горобчикові, - холод, голод! Горе, лихо, нещастя.

Біда – горе, лихо, нещастя.

– Як виклюнулись

        …гороб’ята, то горобцеві новий  клопіт – годувати діточок, та вкривати, та глядіти, та од  хижого птаства боронити, – не до гуляння було!

Виклюнулись – народились, зявились.

Перезимував

    … він зиму щасливо, а на весну вже став великим та мудрим горобцем; сидів він у гніздечку не сам, а з горобличкою, і четверо яєчок в гніздечку лежало.

Перезимував – пережив.

        А вже що господарський

        … був горобець, то, було, аж сусіди-горобці дивуються: «Які ви, пане сусідоньку, мудрі!»

Господарський – хазяйновитий.

    Що змусило  головного героя порозумнішати?

        Коли почали горобця поважати інші птахи?

6. Складання словесної характеристики головного героя.

– Яким став горобчик?  Приберіть непотрібні слова.   

Слайд 9

                                    розсіяний                   

хазяйновитий                 неохайний               турботливий

                       працьовитий                сумний                  мудрий

− Складіть невеличку розповідь про те, яким став горобець?

7.Фізкультхвилинка

(під музичний супровід)

8. Робота на картках.  Складання цитатного плану


 

Категорія: Навчальна робота | Додав: вчитель
Переглядів: 1371 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Час
Block title
Вітаємо

Вітаємо іменинників лютого:

- Луцьку Л.П.

- Хомич В.В.

- Шарт Г.М.

- Дітковську С.

- Удовицьку О.

- Хоменко Н.

- Удовицьку Д.

- Усатого І.

- Камшечко В.

- Джумагелдієва М.

- Римбалович В.

- Посад В.

- Хомич А.

- Шарт О.

Прогноз погоди