http://troickaschool.at.ua/sml2/33348269.png
http://troickaschool.at.ua/sml2/dzvonik.gifhttp://troickaschool.at.ua/sml2/dzvonik.gifhttp://troickaschool.at.ua/2_str_nepolnaja_versija.jpghttp://troickaschool.at.ua/sml2/dzvonik.gifhttp://troickaschool.at.ua/sml2/dzvonik.gif   http://troickaschool.at.ua/sml2/Troitske_s.gif
http://troickaschool.at.ua/sml2/6ff3a419fd5d9b7f19df2ebe8bd4e477.gifhttp://troickaschool.at.ua/sml2/ukraina-edina.jpghttp://troickaschool.at.ua/sml2/6ff3a419fd5d9b7f19df2ebe8bd4e477.gifhttp://troickaschool.at.ua/sml2/ukraina-edina.jpghttp://troickaschool.at.ua/sml2/6ff3a419fd5d9b7f19df2ebe8bd4e477.gifhttp://troickaschool.at.ua/sml2/ukraina-edina.jpghttp://troickaschool.at.ua/sml2/6ff3a419fd5d9b7f19df2ebe8bd4e477.gif
Меню сайту
Сайти вчителів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 77
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Випадкове фото
Міні-чат
Святкуймо разом
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Головна » Файли » Навчальна робота

Інноваційні технології у навчально - виховному процесі. З досвіду роботи Хомич В.В.
[ Викачати з сервера (3.45 Mb) ] 13.04.2017, 16:18

Інноваційні технології у навчально - виховному процесі. З досвіду роботи Хомич В.В.

 

 

 

 

Зміст

 

 

1 Вступ

2 Формування ключових компетентностей молодших школярів шляхом використання ІКТ

3 Досвід використання ІКТ на уроках в початковій школі.

4 Висновки

5 Додатки

6 Використана література

 

 

 

 

У сучасних умовах ефективність початкової освіти пов’язується з реалізацією компетентнісного підходу.

Починаючи з молодшого шкільного віку, ключові компетентності (вміння вчитися, інформаційно-комунікативна, загальнокультурна, здоров’язбережувальна, громадянська, соціальна) визначають вектори розвитку особистості учня, й постають запорукою його майбутньої реалізації у навчальній і професійній діяльності У зв’язку з цим перед освітою постають нові завдання: школа повинна орієнтуватися на створення оптимальних умов для розвитку кожної дитини, спрямовуватися не на заучування, а на формування в учнів здібностей самостійно осмислювати навколишню дійсність. Це передбачає перебудову процесу навчання, кінцевою метою якого має стати максимальне розкриття індивідуальних можливостей та самоактуалізація особистості.

Однією з головних завдань, що стоять перед учителем початкової школи, є розширення кругозору, поглиблення знань про навколишній світ, активізація розумової діяльності дітей, розвиток їх мислення, мови. Учителю слід впроваджувати методи викладання навчальних дисциплін, які стимулюють думки, судження, спонукають до відповідальної компетентної діяльності.

XXI століття - століття високих комп'ютерних технологій. Сучасна дитина живе в світі електронної культури. Змінюється і роль вчителя в інформаційній культурі - він повинен стати координатором інформаційного потоку, володіти сучасними технологіями.

З перших днів навчання в школі учнів необхідно вчити працювати з різними джерелами інформації, тому що робота з інформацією (текстовою, ілюстративною, графічною, звуковою) у наш час стає необхідним інтелектуальним умінням.

неодноразово замислювалася над тим, як навчати, як зацікавити учнів, як достукатись до маленьких сердець своїх вихованців?

Пошук нових ідей, нових підходів вирішення проблеми спонукав мене звернути увагу на використання в навчальному процесі інформаційно-комунікаційних технологій.

Молодші школярі мають наочно-образне мислення, тому дуже важливо будувати уроки, залучаючи в процес сприйняття нового не тільки зір, але і слух, емоції, уяву. Урок, що включає слайди презентації, відео фрагменти викликає навіть у пасивних дітей особливий інтерес. Екран притягує увагу, якої ми часом не можемо домогтися під час фронтальної роботи з класом.

Як показує практика, застосування комп’ютера на уроках в початковій школі має декілька режимів: демонстраційний (демонстрація навчальної інформації); груповий, індивідуальний (організація групової або індивідуальної роботи учнів); комбінований (застосування на одному уроці демонстрації і групової або індивідуальної роботи). Для роботи в демонстраційному режимі та під час організації фронтальної роботи достатньо мати на уроці один ноутбук і мультимедійний проектор, за допомогою якого потрібна інформація виводиться на екран. Щоб організувати групову або індивідуальну роботу на уроці (під час, якої кожний учень (група) мають бути забезпечені комп’ютером) проводжу уроки в комп’ютерному класі (за попередньою узгодженістю). Якість знань учнів підвищувалася, коли учні самостійно засвоювали навчальний матеріал, використовуючи комп’ютер, а вчитель при цьому виконував роль організатора і координатора навчального процесу. У початковій школі ІКТ можна використовувати на будь-якому етапі уроку: перевірки домашнього завдання, актуалізації знань, пояснення нового матеріалу, створення проблемної ситуації, закріплення вивченого, перевірки засвоєння знань у процесі уроку, підсумку та узагальнення знань.

Урок з використанням ІКТ вимагає ще більш ретельної підготовки, ніж традиційний урок. Необхідно продумати послідовність технологічних операцій, форми і способи подачі інформації на великий екран. При цьому обов’язково враховувати, що комп’ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його.

  • Наприклад, на уроках навчання грамоти використання ІКТ допомагає мені організувати роботу над звуком, звуковою схемою слова, над реченням, текстом Діти розрізняють звуки, роблять звуковий аналіз слів
    Велику увагу за допомогою ІКТ приділяю словниковій роботі, роботі з розвитку зв’язного мовлення

Особливо цікавими з допомогою презентації проходять уроки літературного читання. Ми всі разом віртуально подорожуємо у будь-який куточок рідного краю і далеко за його межі, знайомимося зі знахідками старовини, побутом, способом життя людей. Діти можуть побачити фрагменти історичних і документальних фільмів, мультфільмів, які допомагають збагатити навчально-виховний процес яскравими враженнями. Використовую презентації під час роботи над твором: план, питання,

важкі слова, картина - все це перед очима дітей.
Під час проведення уроків навчання грамоти, літературного читання також застосовую електронні посібники. Вони містять багато навчальних, розвивальних та ігрових завдань, які спрямовані на закріплення знань, та розвиток мовних здібностей учнів; яскраві малюнки, цікаві завдання, які сприяють підвищенню інтересу до рідної мови у молодших школярів, дозволяють в ігровій формі познайомитися з навчальним матеріалом, надають широкі можливості для самоконтролю та навчальної рефлексії.

Надзвичайно ефективними є уроки математики, забезпечені мультимедійною підтримкою. Особливо показовим є вивчення задач на рух, які викликають у дітей багато труднощів. Коли учень бачить на екрані, як рухаються автомобілі навздогін чи з відставанням, що відбувається з човном, який пливе за течією чи проти течії та інші, багато питань відпадає дуже швидко. За допомогою слайдів, створених у програмі PowerPoint, демонструю приклади, схеми задач, ланцюжки для усної лічби, математичні розминки.

Дуже цікаво і різноманітно за допомогою презентації проходить і усний рахунок на уроках математики. На цьому етапі уроку даю дітям можливість побувати, як в ролі вчителя, так в ролі і учнів. Це стимулює дітей до активної праці на уроці .

Учні дуже люблять комп’ютерні математичні тести, за допомогою яких я можу аналізувати якість засвоєння матеріалу. Учні також самостійно можуть перевірити свої відповіді, порівняти їх з правильними.

Майже жодного уроку природознавства не проходить без використання ІКТ. Під час уроків застосовую презентації-фільми, відео фрагменти, картинки, схеми, таблиці, віртуальні подорожі («Подорож в космос», «Кругообіг води в природі», «Тварини і рослини в різні пори року», тощо). Презентація з використанням анімації допомагає не тільки скласти яскравий емоційний і в той же час науковий образ, а й активізує пізнавальну діяльність учнів і допомагає в роботі над формуванням поняття та його запам’ятовуванням, дозволяє проілюструвати послідовність міркувань, створювати опорні схеми для кращого засвоєння матеріалу.

Такі форми проведення навчальних занять позитивно впливають на емоційну сферу дитини, сприяють розвитку її уяви, фантазії, мислення, концентрують увагу.

Поряд із фронтальними та індивідуальними формами роботи залучаю молодших школярів до парної та групової роботи, застосовуючи ресурси мережі Інтернет. Програма з природознавства передбачає проектну діяльність учнів. Саме в процесі проектної діяльності на уроках природознавства формуються міжпредметні (дослідницька, формування наукової картини світу) та ключові компетентності. Дитяча фантазія, творчість дають школярам можливість створювати слайди з цікавою інформацією, одержуючи від цього велике задоволення. Проектна діяльність у початковій школі вчить учнів висловлювати свої думки, міркування стосовно обраної теми, розвивати зв’язне мовлення, уяву, збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати раніше набуті знання.

Використання мультимедійних презентацій на уроках образотворчого мистецтва створює на уроці сприятливий мікроклімат, знімає напругу.
Широко застосовую презентації під час демонстрації репродукцій картин, малюнків на задану тему, проведення віртуальних екскурсій до художніх музеїв. Але найбільший інтерес у дітей викликає урок образотворчого мистецтва в кабінеті інформатики, де кожна дитина має доступ до комп’ютера. Діти люблять працювати з графічним редактором Paint, з програмою для малювання Tux Paint. Перед початком малювання внизу екрана з’являється пінгвін, щоб дати поради, підказки, інформацію, що потрібно робити. Діти з радістю та захоплення виконують завдання. Під час такої роботи значно розширюється можливість формування та розвитку художньо - творчих здібностей учнів. На уроках трудового навчання переважно використовую відеоматеріали, щодо заданої теми.

ІКТ використовую і під час проведення виховних заходів, у роботі з батьками (презентації, відео – ролики).

Використовуючи інформаційні технології, пам’ятаю про здоров’я дітей. Постійно дотримуюся нормативів роботи з комп’ютером, проводжу музичні фізкультхвилинки.

Отже, використання ІКТ на уроках в початковій школі дає можливість отримати великий об’єм інформації за малий проміжок часу, розширює кругозір, підвищує рівень використання наочності на уроках, активізує увагу, забезпечує пошук інформації із різноманітних джерел, полегшує процес засвоєння матеріалу учнями, дозволяє забезпечити зворотній зв’язок в процесі навчання. Під час уроків з використанням ІКТ створюються умови для активного спілкування, знімання нервового напруження, за якого учні прагнуть висловити думки, вони з бажанням виконують завдання, виявляють цікавість до матеріалу, що вивчається.

Інформаційні технології підвищують ефективність самостійної роботи учнів, надають абсолютно нові можливості для творчості, дозволяють реалізовувати принципово нові форми і методи навчання, здійснюють вплив на емоційну сферу молодшого школяра, сприяючи підвищенню пізнавальної активності, підвищенню інтересу до предмета та навчання взагалі, активізації навчальної діяльності учнів.

  • ІКТ на уроках у початковій школі дозволяє оволодівати практичними способами роботи з інформацією; розвивати вміння, що дозволяють обмінюватися інформацією один з одним за допомогою сучасних технічних засобів. Уроки з використанням інформаційних технологій дозволяють зробити їх більш цікавими, продуманими, мобільними.

Використання ІКТ дає змогу підвищити якість навчання, формувати необхідні ключові та предметні компетентності, навички практичного застосування набутих знань, що є необхідною умовою подальшої максимальної реалізації особистості в сучасному житті.

 

 

 

 

 

Використана література

 

    1. Анісімова Г. Сучасний урок у початковій школі. Традиції та інновації. Тернопіль, «Мандрівець», 2012
    2. Химинець В., Кірік М. Інновації в початковій школі, Тернопіль, «Мандрівець», 2010
    3. Шейко Г. Інноваційні методи роботи в початковій школі, Х.: Вид-во «Ранок» 2008
    4. Пономаренко Л. Використання інформаційних технологій у практиці роботи початкової школи. Х.: ВГ «Основа», 2010

5. Дегтярьова В. Р. Використання мультимедійних засобів навчання

на уроках у початкових класах . Початкове навчання № 9. 2015

ст. 2-8

6. Бібліотечка творчого вчителя Впровадження ІКТ в навчально-

виховний процес початкової школи. методичний збірник 2014.-26

м Кривий Ріг.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Навчальна робота | Додав: вчитель
Переглядів: 1066 | Завантажень: 11 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Час
Block title
Вітаємо

Вітаємо іменинників лютого:

- Луцьку Л.П.

- Хомич В.В.

- Шарт Г.М.

- Дітковську С.

- Удовицьку О.

- Хоменко Н.

- Удовицьку Д.

- Усатого І.

- Камшечко В.

- Джумагелдієва М.

- Римбалович В.

- Посад В.

- Хомич А.

- Шарт О.

Прогноз погоди